İkamet Belgesi/Çalışma ve Sosyal Güvenlik Ataşeliği, 18.10.2022
Genel Sağlık Sigortası kapsamında borçlandırılmış olma durumunda çıkan borcu sildirmek için veya “Ev hanımı” statüsünde yurtdışı borçlanma için emeklilik başvurularında Sosyal Güvenlik Kurumu’na ibraz edilmek üzere “İkamet Belgesi” talebinde bulunulmaktadır.
Bunun için Çalışma Müşavirliği’nin londra@csgb.gov.tr adresinden randevu alarak şahsen ya da posta yoluyla işlem yapılabilir. Çalışma Müşavirliğince düzenlenecek “İkamet Belgesi” sadece yukarıda belirtilen bu iki amaç için kullanılabilmektedir. “İkamet Belgesi” almak için ibraz edilmesi gereken belgeler:
Özetle; (1) 2012 yılı sonrasını kapsayan eski/yeni İngiliz/Türk tüm pasaport asılları, (2) Türk kimlik kartı/nüfus kağıdı aslı, (3) adres gösterir fatura (utility bill). Randevu öncesinde T.C. Kimlik No ve pasaport numaralarının yazıyla e-posta gönderilmesi randevu süresi açısından önem arz etmektedir. İngiliz pasaportu eksikse HM Passport Office’ten size ait pasaportları gösteren yazı temin edilmesi gerekir. Türk/İngiliz pasaportu dışındaki pasaportlar için ise (AB ve diğer ülkeler) Home Office’ten İngiltere giriş/çıkış kaydı alınması gerekir.
1) Home Office’ten İngiltere giriş/çıkış kaydı
İkamet Belgesi istenen tarihler
için; sözkonusu tarihlerde İngiltere’ye giriş-çıkışta kullanılan pasaportlarla
giriş-çıkış tarihleri kaydının Home Office’in UK Visas and Immigration (UKVI)
biriminden Basic Subject Access Request
(SARS) ile talep edilmesi gerekmektedir. Bu konuda https://bit.ly/ikamet01
sayfasından detaylı
bilgi alınabilir.
Online başvuru
https://bit.ly/ikamet02 sayfasından
yapılabilir.
Online başvuru yapılmayacak ise, giriş-çıkış tarih kayıtları
subjectaccessrequest@homeoffice.gov.uk e-posta adresinden temin edilebilir. Bunun için İkamet Belgesi istenilen dönemde kullanılan tüm
pasaportların resimli kimlik sayfaları ile, Ad-Soyad, Unvan (Mr./Mrs./Miss), Doğum Tarihi, Uyruk, İletişim
Adresi, Telefon bilgileri ve ülke giriş-çıkış kayıtlarının istenildiğine dair
yazının belirtilen Home Office e-posta adresine gönderilmesi gerekmektedir.
Ayrıca https://bit.ly/ikamet01 sayfasında
gönderilmesi gereken evrakla ilgili detayların incelenmesi ve işlem bir başkası
adına yapılacaksa “Signed Letter of Permission” izin yazısının da
e-posta mesajına eklenmesi gerekmektedir.
2) Pasaport ve diğer belgeler
İkamet belgesi taleplerinde,
İngiltere’ye giriş şartlarına göre aşağıdaki belgelerin tedarik edilmesi
gerekmektedir.
Pasaportta İngiltere’ye ilk giriş damgası
olması durumunda:
-Nüfus cüzdanı-
aslı.
-
İkamet belgesi talep edilen
dönemleri kapsayan Türk pasaportlarının aslı /birden fazla pasaport olması
durumunda tüm pasaportlar. (pasaport üzerinde İngiliz sınır polisinin –Immigration Border Agency- giriş damgası net bir şekilde
okunmalıdır).
-İkamet belgesi talep edilen dönemleri kapsayan vizelerin/kartların asılları, yoksa home office mektupları.
-Başka ülke vatandaşlığının olması durumunda ilgili ülke tarafından düzenlenen pasaportların asılları.- birden fazla olması durumunda tüm pasaportlar.
-Diğer ülke pasaportunda ad ve/veya soyadın farklı olması durumunda isim denklik belgesi.
-Son 3 aya ait Council Tax, elektrik, su veya gaz faturalarından biri. - Halen İngiltere’de ikamet etmiyorsa, belge istenen tarihlere ait fatura
-Halen İngiltere’de ikamet etmiyorsa, belge istenen tarihlere ait fatura
Pasaportlarda İngiltere’ye giriş damgası olmaması veya pasaportsuz giriş durumlarında:
-Nüfus cüzdanı- aslı.
- İkamet belgesi talep edilen dönemleri kapsayan Türk pasaportlarının aslı.
-Başka ülke vatandaşlığı bulunması durumunda ilgili ülke tarafından düzenlenen pasaportların asılları.- birden fazla olması durumunda tüm pasaportlar.
-Diğer ülke pasaportunda ad ve/veya soyadın farklı olması durumunda isim denklik belgesi.
-İngiltere’ye ilk girişini pasaportsuz gerçekleştiren vatandaşlarımızın İngiltere’ye ilk girişte verilen, giriş tarihini gösteren resimli IND Sertifikası.
-Kayıt yaptırılan ilk GP’den alınan GP’ye kayıt tarihini belirten antetli, imzalı resmi mektup.
-İngiltere’ye ilk giriş tarihini belirten resmi Home Office mektubu veya Council ile yaptıkları resmi Kira Kontratı’nın aslı.
-İkamet belgesi talep edilen dönemleri kapsayan vizelerin/kartların asılları, yoksa home office mektupları.
-Son 3 aya ait Council Tax, elektrik , su veya gaz faturalarından biri.
-Halen İngiltere’de ikamet etmiyorsa, belge istenen tarihlere ait fatura.
Pazartesi - Cuma
09:00 - 13:00 / 14:00 - 16:00
- Başkonsolosluğumuz randevu sistemi ile çalışmaktadır. www.konsolosluk.gov.tr adresini kullanarak işlem yaptırmak istediğiniz bölümden randevu alabilirsiniz - Nöbetçi telefonumuzu mesai saatleri dışında "sadece acil durumlar" için aramanızı önemle rica ederiz. - Noter Teyit e-posta adresi: londrabkteyit@mfa.gov.tr
Tatil Günleri 2024
1.01.2024 | 1.01.2024 | Yılbaşı Tatili |
29.03.2024 | 1.04.2024 | Dini Bayram (Paskalya) |
10.04.2024 | 10.04.2024 | Ramazan Bayramı |
6.05.2024 | 6.05.2024 | Early May Bank Holiday |
27.05.2024 | 27.05.2024 | Spring Bank Holiday |
26.08.2024 | 26.08.2024 | Summer Bank Holiday |
29.10.2024 | 29.10.2024 | Cumhuriyet Bayramı |
25.12.2024 | 26.12.2024 | Dini Bayram (Christmas) |
+44 203 608 80 90